lauantai 15. kesäkuuta 2013

Taksikuskin Savaway

Ajatus perhe-elämästä oli melkolailla erilainen vaiheessa, jossa ensimmäinen rakkauden hedelmä asusteli viattomasti vatsanahkani sisäpuolella. Sanottakoon lapsieni kunniaksi, että he ovat muutaman millin kokoisista alkioista asti yrittäneet vihjata ettei mikään ole niin kuin ennen. Jotta on tulleet tutuksi laatoitushommat, diabetekset ja makuuttaminen. Mutta ei, minä en usko. Kauniissa postikortissa, joka verkkokalvoillani liiteli, laittelin ruokaa ja pelailin lautapelejä iloisten vesseleiden kanssa. Minä mitään lautapelejä pelaa, meillä istutaan autossa, etsitään hukattuja pelikamppeita ja sovitellaan aikatauluja. Ah kuinka minä vihaan katoavia säärisuojia, juomapulloja ja hikisiä jalkapallosukkia. Jos joku insinööri joskus keksii takaisin vislaavat nappikset, jalkapallosukat ja säärisuojat, olen ensimmäisenä jonossa ostamassa. Raha ei ole este! Äitinä olen etsinyt tavaroita enemmän kuin löytänyt. Mutta ihmisenä olen taas löytänyt enemmän kuin etsinyt yhdentoista vuoden aikana. Joten eiköhän me maailmankaikkeuden kanssa olla sujut. Kiitos.

Otin osaa jo toisen kerraan FB:n Saumavara-ompeluryhmän SavaWay-tapahtumaan. Tässä osallistujille annetaan kaksi tuntia aikaa ommella annetusta kankaasta tai aiheesta tuotos. Sanottakoon suoraan, että tälläinen astetta yksinkertaisempi ihminen meinasi lentää pyrstölleen, kun joku oli loihtinut kankaasta kassin. Eihän minulle tullut edes pieneen mieleenkään ommella muuta kuin vaatteita. Toiset osaa ajattella laajasti ja toiset ovat tyytyväisiä, kun saavat edes yhden ajatuksen loppuun.

Haastepäivä oli aivan kamalaa lentoa paikasta toiseen, siis ihan tavallinen perhepäivä. Sain olla taksikuski, muonittaja ja vääpeli. Kello 9 kangas oli pesemättä, kaavat leikkaamatta ja idea syntymättä. Meinasi lentää nuppineulat, langat ja ompelukoneet nurkkaan, mutta minä en ole luovuttaja tyyppiä. Sitä paitsi kangas oli Selian kangasta ja minä olen Selian tyttöjä. Hirveää vääntöä tämä oli, mutta valmista tuli ja annetussa ajassa.

Minä tein sen! Elämäni ensimmäisen leikkipuvun, kaaritaskut, niskayksityiskohdan ja lisäksi sain ommeltua melkein toisen paidan. Mahtava reissu!

Kangas on siis Selian Sateenkaariraitaa ja resorikin sattumalta samasta kaupasta. Puvun kaava on  uusimmasta OB:tä ja koko vaatimattomasti 86 (menee U:lle varmaan ensi keväänä).

Harmaa resori ja pallokangas sopivat yllättävän hyvin raitoihin.

Kaaritaskun ompelu alkaa jo sujua.

Paketissa oli myös kaksi nappia, joten kyllä niillekin piti paikka löytää.

Raidatkin kohdistuivat sekä selässä, että sivuilla. 

Parasta oli, että yön aikana näki yli sadan ihmisen tuotokset samasta kankaasta. Ja täytyy sanoa, että tästä maasta löytyy taitavia, luovia, kreisejäkin ompelijoita. Mahtava tapahtuma ja pian taas uudelleen....

18 kommenttia:

  1. Hieno tuli takkuisesta päivästä huolimatta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, onneksi omat odotukset oli nolla niin tämä suoritus tyydyttää minuakin.

      Poista
  2. Siis huh! Kahdessa tunnissa vaansit tuon...... Nostan hattua! Mulla ei onnistuis ei sittan millaan. Ihana leikkipuku. Ja hyva se on niita vaatteita etukateenkin tehda niin ettei tartte sitten juuri kun kasvaa aikaisemmista ulos olla taasen ompelemassa uutta garderoobia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Olen aivan samaa mieltä. Tällä hetkellä valmistuukin syksyn mallisto ;).

      Poista
  3. Voi että tykkään lukea näitä sun juttuja, olen kertakaikkisesti koukussa!
    Ja tuo projekti. Ihailen teitä luovia ja ehtiväisiä. Mun ideoimisprosessi on niin hidas ompeluun käytetystä ajasta puhumattakaan etten pääsis kahdessa tunnissa alkua pidemmälle!
    :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta tässä on parasta tuo nopeus. Vaikka tässä väsymyksen aallonharjalla ratsastaessa on pakko ommella perusjuttuja, koska muuhun ei ole kapasiteettia. Mukavaa kuulla, että luet myös tekstejäni :D.

      Poista
  4. Hyvä teksti ja hieno suoritus ompelun saralta :-)

    VastaaPoista
  5. Pirteä leikkipuku ja kivasti nuo harmaat sopii! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on selkeästi harmaa kausi. Tuhosin kaiken harmaan resorin heti lähteissä ja nyt pohdin uuden satsin tilaamista. Sopii nimittäin melkein mihin vaan.

      Poista
  6. Hieno puku, ja upea suoritus kahteen tuntiin! Kirjoitat mukavasti :)

    VastaaPoista
  7. Sinä se olet sitten hauska tapaus! :D Noin hyvässä mielessä. Juttujasi on mukava lukea.

    Ja tosi hieno leikkipuku. Raidatkin on kohdallaan just eikä melkein :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raidat kohdistuivat melkein itsestää, joten ompelijan taidoista ei nyt ole kyse. Tsägä.

      Poista
  8. tosi ihana lukea sinun juttuja..olet hauska. itsekkin olen aloitteleva ompelija ja blongin kirjoittaja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa kuulla, että viihdyt tekstejen parissa. Ompelu ja bloggaus on aika mukaansatempaavia juttuja, molemmat.

      Poista