tiistai 27. joulukuuta 2016

Hyvää joulua ompeleva minä

Kiina on ihmeellinen maa. Siellä on hurjasti ihmisiä ja sitten on AliExpress. Siitä se sitten lähti. 

Yli kaksi vuotta minä olen suunnitellut omien saumamerkkien tilaamista ja siirsin tilaamista kerran tyytymällä merkkinauhaan.  Marraskuussa alkoi nauha uhkaavasti loppua ja ompelukaverin esimerkkiä noudattaen eksyin AliExpressiin - jossa myydään siis tuotteita, joille ei ole nimeä ja joita et tiennyt tarvitsevasi. Mutta myydään siellä paljon tarpeellistakin ja alle viiden minuutin harkinnan jälkeen tilasin itselleni saumamerkin. Vasta auttavaisen ja ihailtavan pitkämielisen Serena Chanin otettua minuun yhteyttä tajusin tilanteeni merkit suoraan tehtaalta.

Tokikaan hintaan ei sisältynyt suunnittelua, mutta äkkiäkös tuollaisen suunnittelee. Myönnän tarvinneeko hieman herra Insinöörin apua ja jälleen kerran saan kiittää parinvalintaani, sillä mieheni ymmärsi vaimon tarpeen ja teki muutokset alle kolmessa minuutissa.

Hetken kuluttua ensimmäiset valokuvat kudotusta merkistä tipahtivat sähköpostiini ja tilaus lähti eteenpäin. Serena piti minuun yhteyttä lähes päivittäin ja postituksessa ollessa viivettä, hän lähetti minulle kirjeenä muutaman ylimääräisen merkin! Mitä palvelua!

Muutaman viikon päästä postissa odotti 1000 ompelumerkkiä ja minä olin noin 30€ köyhempi, mutta onnellinen. Tulipahan tehtyä!

Ja siinä se on, ensimmäinen kiinni ommeltu ompelumerkki.


Kankaana Selian ihanaa trikoota. Kuvan ollessa melko kookas, päädyin ompelemaan paidan koossa 110cm. Kai tuo herra U siihen joskus kasvaa.



On se vaan ihana. Hyvää joulua onpeleva minä!


3 kommenttia: