sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Hiljaista, muttei tekemätöntä

Blogissa on ollut hiljaista. Tämä on johtunut vain siitä, että olen rajannut ompelu- ja bloggausajan U:n päiväuniin. Valitettavasti aika ei riitä sekä ompelemiseen että bloggaamiseen. Olen ommellut muutamia joululahjoja (jotka kuvailen hieman myöhemmin) ja neulonut kolmet villasukat, jotka valitettavasti pyörähtivät papereihin ennen kuvaamista.

Tämän lisäksi olen valitettavasti löytänyt muutossa (5 vuotta sitten) piilottamani KKH (keskeneräisten käsitöiden hautausmaa)-nimisen korin, jonka olen päättänyt tyhjentää. Harmillisesti olen unohtanut osan tekniikoista, mutta uskon motorisen muistin auttavan, kunhan vaan kaivan selkärankani jostain.  Korissa on mm. suurehko kirjailutyö, päättelyä vaille valmiita villasukkia ja -tumppuja sekä ajan/säilytyskorin kutistama villapaita. Miksi neuleiden päättely on niin vaikeaa?

Päätin myös purkaa toisen Möökö-paidan, jonka tein mittojen mukaan. Ensimmäinen mallipaidan mukaan tehty on kuitenkin liian pieni ja nämä kaksi olivatkin sentilleen saman kokoiset, vaikka saajilla on melkein kaksi vuotta ikäeroa. Katsotaan saanko isomman paidan valmiiksi jouluksi vai mennäänkö ompeluksella eteenpäin.

U  nukkuu ja paja herää....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti